עמוד הבית » שירותים » מיחזור פסולת » מיחזור פסולת עץ

מיחזור פסולת עץ

מיחזור עץ וגזם חיוני לשמירה על איכות הסביבה וכמו כן מחויב בחוק. חברת גל מיחזור מספקת שירותי מיחזור גזם ועץ לרבות פינוי גזם מרשויות, פינוי עץ ממפעלים, פסולת גושית ועוד. אנו פועלים בסטנדרטים מחמירים של בטיחות ואמינות תוך הקפדה מלאה על דרישות החוק והתקנות הרלוונטיות, ומעניקים ללקוחותינו מענה שלם ושקט תעשייתי. 

איסוף עץ וגזם מבוצע על ידי חברתנו באמצעות משאיות מנוף או מכולות רמ-סע, שהינן מכולות פתוחות בעזרתן אוספים פסולת מסוגים שונים, לרבות גזם ועץ. מכיוון שהן ניתקות מהמשאית ניתן להציב את המכולות באתר הייעודי לצורך העמסה, ולאחר מכן אנו מובילים אותן אל תחת המעבר והמיון של חברתנו.

גל מיחזור איסוף, מיון, טיפול בפסולת

פינוי עץ ממפעלים

מפעלים רבים המייבאים מוצרים מחו"ל או קונים בארץ, מקבלים את המוצרים שלהם באריזות עץ או משטחי עץ לצורכי הובלה והדבר מייצר במפעל מטרד גדול עקב הנפח הגדול שהוא תופס במפעל. 

פינוי עץ ממפעלים ניתן למפעלים לפי התאמה לצורכי המפעל, פינוי עץ ע"י מנוף האוסף את העצים מריצפת המפעל , או לחילופין פינוי עץ מהמפעל ע"י מכולה גדולה שהמפעל מרכז בתוכה את כל העץ ומייצר סביבה נקייה ומסודרת בחצר המפעל. כל העץ המפונה מהמפעלים מגיע לתחנת המעבר של "גל מיחזור" לצורכי מיחזור. חברתנו מבצעת מיחזור עץ בדרכי גריסה וניפוי לצורכי וקומפוסט וחיפוי אדמות .
חברת גל מיחזור מאושרת כקבלן משנה של תאגיד "תמיר" למיחזור אריזות עץ .

גל מיחזור איסוף, מיון, טיפול בפסולת

למה אנחנו

פינוי גזם מרשויות

רשויות רבות מבצעות פינוי פסולת מביתי התושבים ע"י מנוף כאשר הפסולת גדולה , פסולות אילו כוללות : גזם, עץ, תנורים, מכונות כביסה, מקררים, מזרנים, פסולת בניין, אריזות קרטון ועוד. פסולת זו נקראת בשפה המקצועית "פסולת גושית". חברת גל מיחזור מחזיקה בצי משאיות מנוף אשר נותן שירותים רבים לרשויות אשר רוצות לבצע פינוי גזם. בנוסף לפינוי גזם מרשויות אנו נותני שירותי קליטה לפסולת הגושית אשר מתאספת במשאית מנוף לצורכי מיחזור. חברתנו מבצעת מיחזור גזם , אנו מבצעים מיון לחומרים השונים, ולאחר המיון אנו גורסים ומנפים את הגזם להמשך מיחזור בצורה של קומפוסט. 

חובת פינוי עץ וגזם לאתר מורשה

 

חשוב לדעת כי על פי החוק בישראל, חובה לבצע פינוי עץ וגזם לאתרים מורשים בלבד. החוק גם אוסר על שריפת פסולת גזם ועל הטמנת גזם שלא עבר גריסה, כאשר אי עמידה בתקנות אלו עלולה לגרור קנסות וסנקציות כואבות. חברתו הינה קבלן מורשה מטעם תאגיד "תמיר", פועלת בהתאם לחוק ולתקנות ומציעה פתרונות מקיפים לכל סוגי הפסולת, לרבות מיחזור אריזות עץ כגון משטחים , ארגזים ועוד. 

יש לציין כי פסולת עץ וגזם כוללת את כל חלקי הצמח. מקורה עשוי להיות בגיזום של עצים ושיחים ברשויות המקומיות, בשאריות של גידולים חקלאיים, בתהליכי ייצור של מפעלי תעשייה, גיזום חורש טבעי ועוד. אנו מבצעים פינוי גזם מרשויות, פינוי עץ ממפעלים ומגורמים נוספים, ודואגים למיינו ולהעבירו למיחזור. לעיתים קרובות מדובר בפסולת גושית, כלומר פסולת מעורבת של גזם, גרוטאות, פסולת בניין, פריטי ריהוט וכן הלאה. את הפריטים אנו ממיינים בתחנת המעבר של חברתנו.

מיחזור פסולת עץ - אזור שאלות ותשובות

העלות של פינוי גזם מרשויות או פינוי עץ ממפעלים תלויה בתכיפות הנדרשת (חודשי, דו חודשי, שבועי וכדומה), וכן בגודל המכולות במידה שמשכירים אותן מאיתנו. מעבר לכך עשויים להיות פרמטרים נוספים המשפיעים על המחיר, לכן אנו מייעצים ללקוח בבחירת המענה האופטימאלי תוך התחשבות מלאה בסוגיית העלויות.

הפרדה מראש של העץ והגזם מהפסולת הגושית מייעלת את תהליך המחזור, חוסכת בנפח המכולה ומוזילה את עלויות הפינוי. לפי החוק ניתן גם למחזר את החומר במקור, אולם מדובר בטיפול מורכב ויקר יותר מאשר עבודה עם חברה המתמחה בתחום.

 

הפסולת המגיעה לתחנת המעבר עוברת מיון באמצעות כוח אדם מיומן, ציוד מתקדם והליכים יעילים. חומרים שאינם עץ וגזם מועברים על ידינו לאתרי הטמנה מורשים או למפעלי מיחזור, ואילו גזעים במצב איכותי מועברים לגורמים העוסקים בהסקה או בייצור רהיטים. לאחר מכן, הגזם שהופרד נגרס על ידינו ומועבר בצורת שבבים אל גורמים המבצעים תהליכי קומפוסט וחיפוי אדמות.

מיחזור עץ עשוי לשמש למגוון מטרות. כאמור, את שבבי העץ שנגרס בתחנת המעבר אנו מעבירים לגורמים העוסקים בייצור קומפוסט ובחיפוי הקרקע. בהיותו חומר אורגני, העץ מכיל רכיבים המעשירים את האדמה. הוא מהווה פתרון מצוין התורם לשימור סביבה לחה סביב הצמחייה, להזנת הצמחים, למניעת עשבייה ולקבלת חזות נאה של הגינה.

 

מיחזור גזם ועץ חשוב ביותר לאיכות הסביבה ולחיים של כולנו. יש לזכור כי העצים מספקים חמצן ליצורים  בכוכב הלכת והם ממלאים תפקיד משמעותי מאוד בסביבתם האקולוגית. מאידך, העצים מהווים חומר גלם נפוץ ומועדף בתעשיות רבות, בפרט בענפי הריהוט, הנייר והבנייה, דבר המוביל לכריתת יערות, הידלדלות הריאות הירוקות, פגיעה במערכות אקולוגיות, ולהתחממות גלובאלית. בנוסף, הטמנת גזם וחומרים אורגאניים רטובים בכמויות גדולות ובדחיסות גבוהה, מובילה לפגיעה בקרקע ובמים, וכמובן ששריפת גזם ועצים מזהמת את האוויר. לכן, ישנה חשיבות עצומה למיחזור עץ החוסך בכריתת יערות, ומסייע להשיב לאדמה חומרים אורגאניים חיוניים באופן נכון ומיטיב. 

ניתן לבצע פינוי עץ במספר דרכים.
 * פינוי עץ ע"י מנוף "גרפ" אשר מפנה את ערמת העצים אשר המפעל זרק ומפנה אותו לתוך מכולה שנמצאת על המשאית .
* פינוי עץ ע"י מכולה 32 קוב , המפעל מפנה את כל שאריות העץ לתוך המכולה ולאחר קריאת שירות אנו מבצעים החלפה למכולה ריקה והעץ עובר לתחנת מעבר.

 

חברתנו מבצעת מיחזור עץ מספר רב של שנים ולאחר המיחזור אנו שולחים את העץ הממוחזר לתהליכי חיפוי אדמות וקומפוסט.

כן, גזם ממוחזר מיועד ברובו לתהליכי הקומפוסט.

 מיחזור גזם כולל כמה שלבים: שלב ראשון מייון והפרדה של הגזם מהפסולת, שלב שני גריסה והוצאת מתכות, שלב שלשי ניפוי הגזם. לאחר כל השלבים האילו ניתן לשלב הסופי של מיחזור הגזם והוא קומפוסט.  

דילוג לתוכן